ЗДО №1 "Теремок" м. Лохвиця
Полтавська область, Миргородський район

Інноваційні здоровязберігаючі технології

 

Використання здоров'язберігаючих та здоров'яформуючих технологій  з метою фізичного виховання дошкільників

 В народі кажуть: "Людина коваль свого щастя, а отже коваль свого здоров'я". Батьків і педагогів сьогодні надзвичайно турбує питання, допомогти малюкам бути здоровими, сильними, витривалими, адже, на жаль, рівень дитячої захворюваності в нашій країні дедалі зростає.
Головне завдання дорослих полягає в тому, щоб сформувати в малих українців свідоме ставлення до власного здоров'я.
З огляду на це одним із пріоритетних напрямків роботи ЗДО повинен бути збереження і зміцнення здоров'я, формування здорового способу життя дошкільнят, активної життєвої позиції  щодо власного життя та власної безпеки.
Зважаючи на це, є ряд важливих завдань:
- створення сприятливих умов для рухово-оздоровчого простору;
- впровадження і використання в процесі фізичного розвитку дитини  інноваційних технологій сучасності;
- організація фізкультурно-оздоровчої роботи на основі  здоров'язбережувальних технологій.
Для вирішення основних завдань з фізичного виховання наш дошкільний заклад використовує в практиці роботи з дітьми  різні здоров'язберігаючі технології , як стандартні , так і нестандартні. На сьогодні в ЗДО №1 «Теремок» склалася ціла система здоров'язбережувальних технологій, які практично реалізуються в роботі з дітьми з метою збереження та зміцнення їх здоров'я.

Види  здоров'язбережувальних технологій

Профілактично-лікувальні технології:
-  Дихальна гімнастика.
-  Різні види самомасажу, ходіння по доріжках здоров'я, загартувальні   процедури тощо.
Оздоровчі  технології терапевтичного спрямування:
 -  Пісочна терапія (сендплей);
 -  Музична терапія;
 -  Казкотерапія.
Інноваційні  оздоровчі  технології:
 -  Елементи художньої гімнастики;
 -   Пальчикова гімнастика;
 -   Психогімнастика (вправи, ігри, етюди, пантоміми);
 -   Фітбол - гімнастика;
 -   Степ - аеробіка;
 -   Ігровий  стретчінг.   
    Для втілення в життя поставлених завдань, колективом закладу  проведена значна робота по зміцненню і оновленню здоров'язберігаючого простору, який включає в себе:
        -  Спортивний зал з раціонально підібраним фізкультурним та спортивно- ігровим обладнанням;
       -  Спортивний майданчик;
       -   Фізкультурні куточки здоров'я в  групах, масажери та ін.;
   Широко використовується нетрадиційне фізкультурне обладнання:
- Тунель для повзання;
-  Різнокольорові сліди;
-  Килимки здоров’я з різного підручного, естетичного матеріалу;
-  Природний матеріал для виконання загальнорозвиваючих вправ, що    
   стимулює біологічно активні точки;
-  Яскраво оформлені предмети та інвентар для виконання        
   загальнорозвиваючих вправ та ін.
     Впровадження інноваційних технологій з фізичного виховання такі, як: фітбол-гімнастика, стретчінг, степ-аеробіка  на заняттях з фізичної  культури сприяють ефективному доповненню здоровому способу життю і  є елементом фітнес-технологій в освітній діяльності ЗДО.
    Дитячий фітнес – це здоровий вид спортивної активності, що дозволяє організувати для дитини цікаве й корисне дозвілля, при цьому знизивши ризик травмування, який присутній під час відвідування більшості спортивних секцій. Такий варіант фізичного навантаження передбачає гармонійне поєднання елементів різних дисциплін: аеробіки, гімнастики, стретчинга, йоги та ін. Важлива особливість дитячого фітнесу полягає в тому, що заняття проводяться в ігровій формі, а значить, це завжди динамічно й захоплююче.
Фітбол-гімнастика
     Фітбол (Ви також можете називати його швейцарським м'ячем, м'ячем для фітнесу, гімнастичним м'ячем) - це велика надувна куля. Фітболи витримують різну вагу, бувають різних розмірів і кольорів.
    Фітболи  використовуються тепер не лише у фітнес-центрах і домашніх умовах, їх купують для садочків, шкіл, кабінетів лікувальної фізкультури. Завдяки вправам на гімнастичному м'ячі діти тренують координацію, розвивають гнучкість і зміцнюють м'язи. Але, мабуть, головною перевагою використання м'яча є те, що діти самі хочуть займатися, гратися, виконувати на ньому вправи. Причина популярності фітболу проста - на ньому може займатися дитина з будь-яким рівнем фізичної підготовки, а ще це дуже весело.

Степ-аеробіка

  Степ-аеробіка – це танцювальні вправи на спеціальній платформі, під час яких потрібно підніматися і опускатися в ритмі музики, у поєднанні із звичайними танцювальними рухами. В результаті занять степ-аеробікою тіло стає більш струнким, гнучким, пластичним і витривалим. Степ-аеробіка впливає на весь організм, зміцнюючи дихальну, серцевосудинну, м'язову й нервову системи, розвиває діяльність вестибулярного апарата; покращує психічний та емоційний стан дитини. Степ-аеробіка для дітей – це цілий комплекс різних вправ, які різні за темпом і інтенсивністю. Ритмічні рухи виконуються легко і тривалий час не викликають стомлення.

Ігровий стретчинг

      Стретчинг – це система вправ на статичне розтягнення хребта та м’язів тіла. Ці вправи дають змогу запобігати порушенню постави, мають оздоровчий вплив на весь організм, допомагають активізувати його захисні сили. Крім того, стретчинг використовується для профілактики плоскостопості. Фактично, стретчинг передбачає вправи на зміцнення й поліпшення еластичності та гнучкості м’язів й однаково корисний як для дітей, так і для дорослих. Ігровий стретчинг дозволяє без шкоди, стимулювати захисні сили організму, попереджати захворювання, т. к. впливу на хребет, органи, м'язи, залози внутрішньої секреції, дихальну і нервову системи, виробляти природну опірність  організму.
 

         

         

         

 

 

Логін: *

Пароль: *